5 Ağustos 2014

Şirketiniz İçin SWOT Analizi



Dijital SWOT Analizi


SWOT Analizi, kişisel yön ya da şirketiniz için belirlediğiniz bir konunun analizini yapmanızı amaçlar. Gelişmiş bir analiz yapabilineceği gibi basit ama gerçekçi bir analiz ile de belli başlı dinamiklere ulaşabilirsiniz. Böylece olumsuz yanlarınızı belirleyerek, tehditlere karşı önlem alabilir; olumlu yanlarınızı kullanarak fırsatları görebilirsiniz. Bu yazımızda SWOT Analizini daha çok Dijital Platforma entegre ettik.

SWOT Analizi

S Güçlü yönler / Strengths
W Fırsatlar / Opportunities
O Zayıf Yönler / Weaknesses
T Tehditler / Threats

1960′larda Albert S. Humphrey tarafından kullanılan SWOT Analizi; günümüzde hala geçerliliğini korumaktadır. Bu analizi,stratejik planlama amacı ile en başta ya da stratejinizi uygularken, belirli tarih aralıklarıyla, rekabeti ve sektördeki konumunuzu gözden geçirmek amacıyla kullanabilirsiniz.
Fırsatlar ve tehditler genellikle dışarıdan etkilerle oluşan; güçlü yönler ve zayıf yönler ise firmanıza özel olan daha içsel konulardır.

SWOT Analizi’ni etkili hale getiren özellik, faydalanabileceğiniz en iyi fırsatları belirlemesidir. İşiniz ile ilgili zayıflıkları bu analiz ile fark edebilir; firmanıza karşı oluşan tehditleri hazırlıksız yakalanmadan önce görüp, yönetebilir ve elimine edebilirsiniz.
SWOT Analizi çerçevesinde, firmanızı ve rakiplerinizi inceleyerek yeni stratejiler geliştirebilirsiniz. Bu stratejiler sizi rakiplerinizde farklı kılacak, dolayısıyla piyasadaki rekabet gücünüzü artıracaktır.

SWOT Analizi Nasıl Yapılır?

Doğru sonuçlar ortaya çıkaran bir analiz için dürüst davranmalısınız. Firmanızın dijital platformdaki özelliklerine ulaşabilmek adına, doğru sorulara doğru cevaplar vermelisiniz. Aşağıda SWOT formülünün temel taşları altına örnek sorular oluşturduk, bu sorularla analize başlayabilirsiniz.


Güçlü Yönler

Dijital platformda ve sosyal medyada;
  • Firmanızın avantajlı özellikleri nelerdir?
  • Rakiplerinizden daha iyi olan özellikleriniz nelerdir?
  • İmajınız müşteri gözünde nasıl yükseldi?
  • Piyasanızdaki insanlar sizin güçlü yönünüz olarak neleri görüyorlar?
  • Size satış sağlayan başarılı etkinlikle nelerdir?
  • Görsel ve metinsel olarak yaptığınız işlerde nasıl kazançlar sağladınız?

Güçlü yönlerinizi hem içsel bir bakış açısıyla hem de piyasadaki insanların ve müşterilerinizin bakış açısıyla düşünün. Güçlü yönlerinizi belirlerken herhangi bir zorluk yaşıyorsanız; firmanızın karakterini yansıtan bir liste hazırlayın. Bunların bazıları güçlü yönleriniz olacaktır.


Zayıf Yönler

Dijital platformda ve sosyal medyada;
  • Neleri geliştirmeniz gerekiyor?
  • Hangi hatalardan kaçınmalısınız?
  • Piyasanızdaki insanlar zayıf yönleriniz olarak neleri görüyorlar?
  • Görsel ya da metinsel olarak yaptığınız yanlışlar nelerdir?
  • Yanlış uygulandığını düşündüğünüz kampanyalar nelerdir?
  • Size geri dönüşümü kötü sonuçlanan etkinlikleriniz nelerdir?

Aynı şekilde zayıf yönlerinizi belirlerken de içsel ve dışsal konuları düşünün: Firmanızda sizin göremediğiniz fakat başkalarının görebileceği zayıflıklar nelerdir? Rakipleriniz neyi sizden daha iyi yapıyorlar?
Bunları yaparken gerçekçi olmanız ve tatsız konularla da yüzleşmeniz oldukça önemli.

Fırsatlar:
  • Firmanız için “iyi fırsat” olarak tanımlayabileceğiniz konular nelerdir?
  • Haberdar olduğunuz trendler nelerdir?

Bunların dışında firmanıza faydası olabilecek fırsatları sıralayabilirsiniz:
  • Teknolojide ve piyasalarda oluşan geniş ya da dar ölçekteki değişiklikler.
  • Sektörünüzdeki hükumet politikası değişiklikleri.
  • Sosyal kalıplar, nüfus profilleri, yaşam tarzı ve benzeri değişiklikler.
  • Yerel olaylar.
  • Müşteri referansları.
  • Sosyal medya takipçileri ve beğenileri.

Fırsatlarınıza bakarken en iyi yaklaşım güçlü yönlerinize bakmanız ve bunlardan nasıl fırsatlar oluşturabileceğinizi gözden geçirmenizdir. Alternatif olarak zayıf yönlerinize bakmanız ve bunları nasıl fırsatları kullanarak elimine edebileceğinizi incelemeniz de yararınıza olacaktır.

Tehditler:
  • Karşılaştığınız engeller neler?
  • Rakipleriniz neler yapıyor?
  • Ürün ya da hizmetlerinizle ilgili internet dünyasında lanse ettiğiniz kalite değişiyor mu ?
  • Teknolojinin gelişimi işinizi etkiliyor mu?
  • Herhangi bir zayıf yönünüz dijital ortamda firmanızı tehdit edecek derecede etkiliyor mu?

SWOT Analizi’ni başlangıç seviyesinde değil de ciddi bir stratejik araç olarak kullanacaksanız: Sadece kesin ve doğrulanabilir ifadeler kullanın.

Örneğin; “Kâr için iyi bir yöntem” yerine “Hammadde kaynağı için ton başına 10 milyon ton.” gibi.


SWOT Analizi Notlar

Pazarlama, piyasada mümkün olan en yüksek konumlandırmayı sağlayabilmek için belirli bir reklam bütçesi gerektirir. SWOT Analizi, olası teknoloji değişiklikleri doğrultusunda bütçenizi nereye yönlendireceğiniz konusunda da size yardımcı olur.

SWOT Analizi; firmanızın güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek, fırsat ve tehditlerini görmeniz için basit ama kullanışlı bir yapıdır. Size güçlü yönlerinize odaklanmanız, tehditlerinizi minimize etmeniz ve uygun fırsatları değerlendirebilmeniz açısından avantaj sağlar.

SWOT Analizi bir başlangıç (kick-off) stratejisi için formüle edilebilir ya da daha sofistike bir yöntem ile strateji oluşturma aracı olarak kullanılabilir. Ayrıca bu analiz, size tutarlı ve başarılı bir rekabet için rakiplerinizin stratejilerini anlamanız açısından fikir verebilir.


SWOT Analizi’ni yaparken gerçekçi ve titiz olmak önemlidir. Doğru düzeyde uygulamak ve diğer analiz araçlarını da beraberinde kullanmak, oluşturacağınız strateji açısından yararlı olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder