15 Temmuz 2014

Şirketlerin KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) Alması Zorunlu mu?




KEP Hakkında Şirketlerin En Çok Merak Ettikleri

Nedir?
Kayıtlı elektronik posta (KEP), ticari, hukuki yazışma ve belge paylaşımlarını delil niteliği altında koruyan, elektronik posta sistemidir.

  • Göndericisi görünen kişi/kuruluş tarafından gönderilip gönderilmediği,
  • Alıcıya ulaşıp ulaşmadığını ve ne zaman ulaştığı,
  • Alıcısı tarafından okunup okunmadığı ve
  • İhtiyaç duyulması halinde elektronik postaya yeniden erişilebilmesi

hizmetleri sunar ve e-imza ile kullanılmaktadır.

Bildiğimiz e-postalardan farklı olarak delil niteliği taşımakla birlikte içeriğin kesinlikle değişmemesini ve içeriği yasal geçerli ve güvenli olmasını sağlamaktadır.

Sistem 20 yıl süreyle de bu delilleri bütünlüğünü koruyarak saklamaktadır, fakat KEP hizmet sağlayıcısı firmalar bu gönderileri okuyamaz ve kopyalayamazlar.




KEP Hesabı Kullanmak Zorunda mıyım?

Kayıtlı elektronik posta sistemine ilişkin düzenlemelerde kullanıma ilişkin herhangi bir zorunluluk bulunmamaktadır.

Ancak Elektronik Tebligat Yönetmeliği’nin “Elektronik tebligat hizmetinden yararlanma“ başlıklı 7’nci maddesi uyarınca anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlere, elektronik yolla tebligat yapılması zorunludur.

Gerçek kişiler ve diğer tüzel kişiler elektronik tebligattan isteğe bağlı olarak yararlanır. Bu hüküm gereği, tebligat göndermeye yetkili mercilerin ve sermaye şirketlerinin (anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin) KEP hesap sahibi olması zorunludur.


Faydaları

  • KEP sistemi, bireyler ve kurumlara:
  • Tarafsız yasal koruma sağlar:
    Kayıtlı elektronik posta yasal kanıt olarak kullanılabilir.
  • Teslim etme ve okunma garantisi sunar:
    Teslim edildikten 24 saat sonra alıcısı tarafından yasal olarak okundu kabul edilir.
  • Gönderiye müdahaleyi önler:
    Gönderinin bütünlüğünü güvence altına alır, değiştirilmesi önler.
  • Zaman kazandırır:
    Bilgi akışının hızlı ve güvenli ilerlemesini sağlar. Resmi ve ticari yazışmaların hızlanmasını sağlar.
  • Kullanım kolaylığı sunar:
    Kurum ve bireyler, şahsen ulaştırılması gereken veya içeriğin bütünlüğünün korunmasını gerektiren işlemleri, TNB KEP ile bilgisayarındaki bir tuş ile kolayca yapabilir.
  • Maliyetleri düşürür:
    Kağıt kullanımı, arşivleme, posta ve işlem maliyetlerinin düşmesini sağlar.
  • Çevrecidir:
    Kağıt kullanımı ortadan kaldırır. Çevrenin korunmasında katkı sağlar.
  • Etik ve güvenilir çalışma ortamı sağlar:
    Türkiye Noterler Birliği Vakfı’nın güven çatısı ve etik değerleri çerçevesinde ihtiyaç sahiplerine KEP hizmeti sunar.

KEP Ne İşe Yarar

KEP; elektronik ortamda yapılan her türlü bildirim; ihtar, ihbar, başvuru, dilekçe, ticari taraflar arasında yapılan yazışmalar, ihale, teklif, sözleşme evraklarının paylaşımı, şirketlerin beyannameleri, fatura, ekstre, talimat gibi gönderileri, anonim şirketlerin toplantı çağırıları gibi bir çok farklı içerikli iletiyi karşı tarafa ulaştırır.

Kurum içi ve kurumlar arası yazışmalar, kamu kurumları ile özel sektör, kuruluşlar, vatandaşlar (gerçek ve tüzel kişiler) arasındaki her türlü yasal bildirim yapılmaktadır.



KEP Hesabı almak isteyenlerin başvuru yapacakları firmalar ve alan (domain) adları

Kayıtlı Elektronik Posta hesabı aşağıda isimleri listelenen Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcılarından temin edilebilir.

- Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü (PTT) - Domain: hs01.kep.tr

- TNB Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcılığı ve Ticaret A.Ş.- Domain: hs02.kep.tr

- TÜRKKEP Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcılığı ve Ticaret A.Ş. - Domain: hs03.kep.tr


KEP kullanmak için elektronik imza almam gerekiyor mu?

Kayıtlı elektronik posta sisteminde gönderim yapabilmek için elektronik imza sahibi olunması gerekmektedir. Ancak sadece alıcı olarak KEP hesabını kullanacak olan kullanıcıların elektronik imza sahibi olması gerekmemektedir. Elektronik imza almak Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılara başvurabilirsiniz.


Başvuru

Güvenli elektronik imza veya mobil imza ile KEPHS merkezlerinin sitelerinden Online Başvuru yapabilirsiniz. Fakat gerekli belgelerin KEPHS merkezlerine teslim edilmesi gerekmektedir. Ücret karşılığında bazı KEPHS firmalarının kayıt yetkilileri aracılığı ile de işlem yaptırabilirsiniz.

Fiyat

KEP hesabı maliyetleri KEPHS’ler arasında farklılık gösterebilmektedir. Fiyat listeleri KEPHS’lerin internet sayfalarından duyurulmaktadır. Net ücret, kampanya ve tarifeler hakkında bilgi almak için;

PTT-KEP
Ücretlendirme: http://pttkep.gov.tr/ucretler.php

TNB-KEP
Bireysel: http://www.tnbkep.com.tr/cozumlerimiz/bireysel/
Kurumsal: http://www.tnbkep.com.tr/cozumlerimiz/kurumsal/

TÜRKKEP

Kampanya: http://www.turkkep.com.tr/kampanya/
Tarifeler: http://www.turkkep.com.tr/kep-hizmetleri-tarifesi/



Kaynaklar: btk.gov.tr, pttkep.gov.tr, turkkep.com.tr, tnbkep.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder