26 Eylül 2014

Web İçerik Editörlerinin Temel Alışkanlıkları

 Dijital ortamlarda, pazarlama ve içerik geliştirmenin her geçen gün daha iyi ve yaratıcı şekilleri bulunuyor. İçerik mimarları tabiki içerik pazarlaması alanındaki web içerik editörleridir. Web içerik editörleriniz tarafından oluşturulan özgün  içerikler dijital ortamda, özellikle sosyal medyada tıklanma rekorları kırdığınında hepimiz farkındayız değil mi? Sosyal medya gündemini oluşturan arka plandaki kişiler, “içerik” ve “pazarlama”nın bir araya gelerek yeni bir sektör haline gelmesine neden oldu.
Dijital ortamlarda, pazarlama ve içerik geliştirmenin her geçen gün daha iyi ve yaratıcı şekilleri bulunuyor. Bunun mimarları tabiki içerik pazarlaması alanındaki web içerik editörleridir. Web içerik editörleriniz tarafından oluşturulan özgün  içerikler dijital ortamda, özellikle sosyal medyada tıklanma rekorları kırdığınında farkındayız değil mi?
Sosyal medya gündemini oluşturan arka plandaki kişiler, “içerik” ve “pazarlama”nın bir araya gelerek yeni bir sektör haline gelmesine neden oldu. Peki iyi bir içerik editörü olmak için neler gerekir? Aslında her sektörde görebileceğimiz temel özellikler de bulunuyor; tecrübe ve tecrübeyle kazanılanların işe yansıtılıyor…
Bunun dışında, her içerik miranın, çalışmasını kolaylaştıran bazı yöntemler var. İşte bazıları:

1. Günceli takip etmek

Bir içerik editörünün işiyle ilgili tasarılarda bulunabilmek için elbette ilk yapması gereken, sektörünün gündemini takip etmek. Bilgileri güncel tutmak ve trendleri takip etmek, içeriklerin öncelikle sektör çerçevesinde eski moda kalmamasını sağlar.Bunu yaparken, sadece gündemi değil, geçmişe de şöyle bir göz atmakta fayda var. Sektörün bu noktaya nasıl geldiğini, hangi süreçleri yaşadığını bilmeden, bugünü anlamak mümkün olmayabilir. Başarılı bir içerik pazarlaması için hedef kitlenizin hangi süreçleri geçtiğini, daha evvel hangi içeriklerle pazarlanan ürünleri kabul ettiğini görmeniz gerekir. Bu verileri toplamak ve güncel paylaşımları tek bir platformdan takip edebilmek için Feedly gibi bir araç işinize yarayabilir. Böylece takip ettiğiniz sektörle ilgili bloglardan güncel haberlerin bir arada görebilirsiniz.

2. Düzenli olarak yazmak

Sık sık yazmak hem parmaklarınızı, hem zihninizi çalıştırır; daha kolay düşünmenizi ve yaratmanızı sağlar. Bu tabii ki her gün içerik editörünün, sektör hakkında sayfalarca makaleler yazmanız anlamına gelmiyor. Her gün en azından 10 dakikanızı, aklınızdakileri yazıya dökmek için harcamanızın faydasını görebilirsiniz.

3. Özgün olmak

Günümüzde artık, yazılan en basit bir iletiyi, tweet’i, fotoğrafı bile kopyalayıp, kendi emeği gibi sunan o kadar çok kullanıcı var ki bu bilgi kirliliği nedeniyle, internet üzerinden ulaştığınız sektör bilgilerin ve paylaştığınız fikirlerin özgün olması çok önemli. Farklı kaynaklardan konuya ilişkin daha önce gerçekleşmiş paylaşımlardan yararlanmak da gerekiyor. Ancak bu kaynaklardaki bilgileri aktarırken dahi kendi fikirlerinizden bahsetmeniz ve yorumunuzu eklemeniz takipçileriniz için önem taşıyor.

4. Sorgulamak

Farklı içerikler oluşturan ve dijital dünyanın gündemini belirleyen editörleri de birer tasarımcı olarak görmek yanlış sayılmaz. Bu bağlamda, sadece içerik editörleri değil, her alandaki tasarımcılar, genellikle meraklı olurlar. Bu bazen doğuştan gelen bir kişilik özelliği bazen de sektörün içinde olmanın onlara kazandırdığı faydalı bir alışkanlık olabilir. Merak duygusu onlara büyük kapılar açar; etkili içerikler hazırlamalarını sağlar. Bu nedenle iyi bir içerik editörü olmak için soru sormayı ve yanıtlara ulaşmadan soruların yakasını bırakmamayı kendinize görev edinebilirsiniz. Ayrıca okumak, araştırmak, zihni çalıştırmak ve güncel tutmak, düşünce gücünüzü ve algınızı güçlendirir.
Günümüzde “içerik” dijital pazarlama stratejilerinin can damarı haline geldi. Artık satış rakamlarını, içeriklerin ne kadar iyi ya da kötü olduğu belirliyor. İyi bir içerik editörü olarak, belli alışkanlıklara sahip olarak kendinizi güncel tutmanız, kaliteli içerikler oluşturmakta size yeni yollar açabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder