Dijital ortamlarda, pazarlama ve
içerik geliştirmenin her geçen gün daha iyi ve yaratıcı şekilleri
bulunuyor. Bunun mimarları tabiki içerik pazarlaması alanındaki web içerik editörleridir. Web içerik editörleriniz tarafından oluşturulan özgün içerikler dijital ortamda, özellikle sosyal medyada tıklanma rekorları kırdığınında farkındayız değil mi?
Sosyal medya gündemini oluşturan
arka plandaki kişiler, “içerik” ve “pazarlama”nın bir araya gelerek yeni
bir sektör haline gelmesine neden oldu. Peki iyi bir içerik editörü
olmak için neler gerekir? Aslında her sektörde görebileceğimiz temel
özellikler de bulunuyor; tecrübe ve tecrübeyle kazanılanların işe
yansıtılıyor…
Bunun dışında, her içerik miranın, çalışmasını kolaylaştıran bazı yöntemler var. İşte bazıları:
1. Günceli takip etmek
Bir içerik editörünün
işiyle ilgili tasarılarda bulunabilmek için elbette ilk yapması gereken,
sektörünün gündemini takip etmek. Bilgileri güncel tutmak ve trendleri
takip etmek, içeriklerin öncelikle sektör çerçevesinde eski moda
kalmamasını sağlar.Bunu yaparken, sadece gündemi değil, geçmişe de şöyle
bir göz atmakta fayda var. Sektörün bu noktaya nasıl geldiğini, hangi
süreçleri yaşadığını bilmeden, bugünü anlamak mümkün olmayabilir.
Başarılı bir içerik pazarlaması için hedef kitlenizin hangi süreçleri
geçtiğini, daha evvel hangi içeriklerle pazarlanan ürünleri kabul
ettiğini görmeniz gerekir. Bu verileri toplamak ve güncel paylaşımları
tek bir platformdan takip edebilmek için Feedly gibi bir araç işinize
yarayabilir. Böylece takip ettiğiniz sektörle ilgili bloglardan güncel
haberlerin bir arada görebilirsiniz.
2. Düzenli olarak yazmak
Sık sık yazmak hem parmaklarınızı, hem zihninizi çalıştırır; daha kolay düşünmenizi ve yaratmanızı sağlar. Bu tabii ki her gün içerik editörünün,
sektör hakkında sayfalarca makaleler yazmanız anlamına gelmiyor. Her
gün en azından 10 dakikanızı, aklınızdakileri yazıya dökmek için
harcamanızın faydasını görebilirsiniz.
3. Özgün olmak
Günümüzde artık, yazılan en basit bir
iletiyi, tweet’i, fotoğrafı bile kopyalayıp, kendi emeği gibi sunan o
kadar çok kullanıcı var ki bu bilgi kirliliği nedeniyle, internet
üzerinden ulaştığınız sektör bilgilerin ve paylaştığınız fikirlerin
özgün olması çok önemli. Farklı kaynaklardan konuya ilişkin daha önce
gerçekleşmiş paylaşımlardan yararlanmak da gerekiyor. Ancak bu
kaynaklardaki bilgileri aktarırken dahi kendi fikirlerinizden
bahsetmeniz ve yorumunuzu eklemeniz takipçileriniz için önem taşıyor.
4. Sorgulamak
Farklı içerikler oluşturan ve dijital
dünyanın gündemini belirleyen editörleri de birer tasarımcı olarak
görmek yanlış sayılmaz. Bu bağlamda, sadece içerik editörleri
değil, her alandaki tasarımcılar, genellikle meraklı olurlar. Bu bazen
doğuştan gelen bir kişilik özelliği bazen de sektörün içinde olmanın
onlara kazandırdığı faydalı bir alışkanlık olabilir. Merak duygusu
onlara büyük kapılar açar; etkili içerikler hazırlamalarını sağlar. Bu
nedenle iyi bir içerik editörü olmak için soru sormayı ve yanıtlara
ulaşmadan soruların yakasını bırakmamayı kendinize görev
edinebilirsiniz. Ayrıca okumak, araştırmak, zihni çalıştırmak ve güncel
tutmak, düşünce gücünüzü ve algınızı güçlendirir.
Günümüzde “içerik” dijital pazarlama stratejilerinin can damarı haline geldi. Artık satış rakamlarını, içeriklerin ne kadar iyi ya da kötü olduğu belirliyor. İyi bir içerik editörü olarak, belli alışkanlıklara sahip olarak kendinizi güncel tutmanız, kaliteli içerikler oluşturmakta size yeni yollar açabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder