14 Temmuz 2014

Şirketiniz, 'Dijital Dünyanın Kazananı' Nasıl Olur?



Etkili internet kullanımı yeterince bilinmese de herkes, internetin öneminin farkında. Standart tanıtım faaliyetlerinden mali bağlamda çok daha az fiyatlarla internet tanıtımı yapıldığını biliyoruz. Pazarda var olmak ve ilerlemek için sadece iyi ürünlere sahip olmanız artık yeterli değil. Dijital varlığınız iyi ürün yaratmaz ama ürünlerinizin sektörde var olmasını sağlar. Diğer şirketlerden ön planda olup, tercih edilmek için dijital stratejilerinizi sürekli güncel tutmalısınız.

İnternette her markaya yer olduğu gibi bu yeri sağlayan platformlarda çok. İlk olarak şirketinizin vizyonuna uygun temel taşlar ile işe başlamalısınız. Bu temeller; yeni trendlere uygun web siteniz, sosyal medya araçlarınız ve optimizasyon çalışmalarınız.

Online itibar oluşturma, tanıtım, müşteri memnuniyeti ve yeni müşterilere ulaşmak aslında internet ile kolay; fakat etkin kullanılamayan internet faaliyetleri boş efor ve zaman kaybı demektir. Peki markalar interneti nasıl doğru kullanabilirler?

                             7 Adım



1- Şirketinizin Kişiliği Aynı Kalmalı

Şirketiniz hangi vizyondan, misyondan ya da felsefeden temellenmişse büyümesini aynı faktörlerle gerçekleştirecektir. Şirketiniz neyse odur, sahte ideolojilere bürünmeden gerçekliğinizi her dijital projede ortaya koyarsanız; insanlar tarafından fark edilir olursunuz, güven kazanırsınız ve diğer markalar arasından süzgeçten geçerek tercih edilen olursunuz.

İnsanlar önemsendikleri ve kendilerini mutlu eden platformlara yönelir. Şirketlere artık takipçi sayısına göre değer verilmiyor; önemli olan onlarla nasıl etkileşimde olduğunuz ve sizin onlara ne kadar değer verdiğiniz önemseniyor. Önceleri televizyon, sinema, radyo, dergi ve gazeteleri ile oluşturulmaya çalışılan bu algılar, artık her mali ölçekli şirket tarafından kullanılabilir internet ağlarına taşındı.

2- Dijital Pazarlama Planınızı Hazırlayın

Teknoloji ve internet sürekli değişen ve gelişen alanlar olmasına karşın siz yine de yürüyeceğiniz çizgiyi belirlemeli, zaman planlaması yapmalı ve uygulamalısınız. Böylelikle nereye varacağınızı hesaplayabilir ve oluşabilecek tüm aksilikleri düzeltme öngörüsüne sahip olabilirsiniz.
Planlama yaparken bir kaç soruya cevap vermeyi ihmal etmeyin;

  • Şirketimiz nerede?
  • Nerede olmasını istiyoruz?
  • Planlarımızı uygularken hangi internet araçlarını kullanmalıyız?
  • Hedeflediğimiz noktaya hangi projeyle ulaşabiliriz?
  • Planlanan süreçleri hangi yol haritasını izleyerek yapmalıyız?
Bu sorulara vereceğiniz yanıtlar sizi hemen en tepeye çıkarmayacak elbette lakin; ilerleyeceğiniz yolu çizmenizde yardımcı olacak. Sonrasında ne kadar iyi projelerle ilerlerseniz bu adımlar sizi yükseltecektir.

3- Dijital Ağda Yer Alırken Orijinal Olun

Dürüst kişiliğinizi yansıtırken, hedefinizi bulun ve bu hedef için güven veren projeler hazırlayın. Web sitenizi ya da sosyal medya projelerinizi hazırlarken orijinal olun. Şirket kimliğini değiştirmeyin, özellikle taklitten kaçının. Taklide sığınmak diğer şirketler arasında kaybolmanıza neden olacaktır.

Özellikle içerik hazırlarken özgün olmalısınız; özgün olmayan yazılar, paylaşımlar hatta videolar sizi güvenilmez ve sıradan algılanmanıza neden olacaktır. Özgün ve kaliteli içerik özellikle arama motorlarında üst sıralarda yer almanızı sağlayacak olgulardan biridir. Sosyal medyada insanların birbirine aktarmak isteyeceği bilgi, yazı ve görseller paylaşmanız da diğer faktör olacaktır. Sosyal medyayı en etkin kullanma yolu da yıllardan beri budur ve değişmeyecektir.

4- Fırsatları Yakalamak İçin Teknolojiden Yararlanın

Yenilikçi firmalar her zaman tercih sebebi olurlar. İnsanlarda lider firma algısı yaratır ve ihtiyaçlarına uygun olanı güvenli bir şekilde karşılayabileceklerini düşünürler. Teknoloji nimetlerinden yararlanan firmalar özellikle

  • İnternet üzerinde ulaşımı kolay
  • Yenilikçi yüze sahip
  • Kullanıma elverişli siteye sahip
  • Bilgilendirici webpage'leri (mini web siteleri) olan
  • Aradığınızı bulduğunuz bloglara sahip
  • Takip edilesi ve gündeme uygun içerik paylaşımlarını sosyal medyadan eksik etmeyen
  • Responsive (mobil cihazlara uyumlu) web sitelere sahip
  • E-bülten ve SMS ile iletişimde kalan

Gibi faktörlere önem vererek bu konularda çalışmalar yaparlar, böylelikle internet yüzlerine düzenli olarak gençleştirici maske uygularlar diyebiliriz.


5- Web siteniz, yazınız, projeniz hatta tiweetiniz bilgi koksun..

Tanıtım yaparken iki unsura ihtiyaç duyarsınız: ürün ve içerik. Yönetici panelinizi ister siz kullanın isterseniz ajansınız kullansın, önemli olan; doğru verilerle doğru bilgiye ulaştırmak. İçeriğiniz doğru iletilmezse ürününüz de doğru algılanmayacaktır. Müşterilerinizi etkileyemediğiniz gibi SEO uygulamalarında da hatalara neden olursunuz.

Siz kaliteli içerik sağladığınızdan emin olun, sonraki adım içeriğin dikkat çekmesi olacaktır. Eğer yardımcı bir ajans ile çalışıyorsanız web sitenizi tasarlatırken ya da yenilerken, hatta sosyal medya hesaplarınızı yönetmelerini istediğinizde şu unsurlara dikkat edin;
  • Şirketiniz ve hedeflerinizi net ifadeler kullanarak sınırlarını aktardınız mı?
  • Doğru teknik bilgileri ulaştırdınız mı?
  • Güncel ürün konularını zamanında ilettiniz mi?
  • Çözüm ortaklarınızın ve rakiplerinizin bilgilerini paylaştınız mı?
  • Hedef kitlenizin yeni ihtiyaçlarını ve ilgilerinin bilgilerini ulaştırdınız mı?

Haftalık ya da aylık olarak bu sorulara cevap vererek uygulama yaparsanız, ajansınız sizin adınıza interneti en etkin şekilde kullanacaktır.

6- Dikkat Çekin

Web sitenizde resmi anlatım yolları tercih edebilirsiniz, fakat sosyal medyada ve e- bülten uygulamalarında kuru anlatımlardan ziyade müşterilerinizin duygusal yanlarına dokunacak; mutluluk, görsel haz, gülümseten, acıktıran gibi paylaşımlar size yardımcı olacaktır.

Paylaştıklarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını ve akılda kalmasını istiyorsanız hikayeleştirme yapmanız da önemli. Belirli temalar belirleyebilir ya da örneğin sürekli eğitim dersi veren bir imaj yaratabilirsiniz, şirket kişiliğinizin çizgisinde buna karar vermelisiniz.

7- Her Duyuyu Kullanın

Görüntü, ses ve yazı sizi dijital dünyada var edecektir. Görselin ön planda ya da yazıların ön planda olduğu bazen sesinde harmanlandığı mecralar size istediğiniz iletişi kurmakta büyük fayda sağlayacaktır. Bu duyumları aktarırken nerede, nasıl aktaracağınız hakkında biraz bilgi verelim;


Web Site

Web sitelerde, web sayfası yayımlamak oldukça büyük bir emek isteyen, bazen yeni yazılımları öğrenmeyi gerektiren bir iştir. Sizinde müşterilerinizin kolay kullanabileceği bir siteye sahip olmalısınız. Sadelikten yana olan ana temanızı daha sonra iletişimde kalmak için süslemelisiniz. Yeni site yaptıracak ya da sitesini yenilecek olanlar mutlaka mobil uyumlu site kullanmalı. Artık müşteriler telefondan ya da tabletten özelliklere şirket bilgilerine ulaşmakta.

Micropage

Mikro siteler daha çok bilgilendirme ve SEO amaçlı kullanılmalı, bu siteler web site ziyaretinizi arttıracak az zahmetli çok etkili çalışmalardır.

Facebook

Özelikle hayran sayfanızın önemini ortaya çıkaran bu platformda görsellerle süslenmiş ve sıcak tınılar taşıyan paylaşımlara yer vermelisiniz. Blog, video, kampanya gibi tüm paylaşımlarınızı da yine facebook paylaşımı haline getirebilmeniz çalışmalarınızın etkileşimini artıracaktır.

Twitter

anında paylaşım anında cevap verebilme, kısa bilgilendirme duyurular için özellikle mobil kullanıcıların vazgeçilmezi, bu platform sizi sürekli hareketli kılacak ve sitenize enerji verecektir.

Instagram

Eğer görsel etkileşime yatkın ürününüz var ise fotoğraflarla ilgi çekebilir, kampanyalar oluşturabilirsiniz.

Bloglar

Blogların bir çok avantajı var ama en önemlilerinden biri; içerikleri günlük olarak değişip arttığı için insanların internette sizi arayıp bulmaları daha kolay olur. Seo çalışmalarına etkilidirler ve insanların onlarla ilgilendiği ve sürekli işinizin takipçisi olduğunuz algısını ortaya çıkarırlar.

Şirketinizin dijital alanda var olma ve ses getirme sürecini kısa bir yol değil bir maraton olarak görmeli ve emin hızlı ve planlı adımlarla ilerlemelisiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder