Etkili
internet kullanımı yeterince bilinmese de herkes, internetin
öneminin farkında. Standart tanıtım faaliyetlerinden mali
bağlamda çok daha az fiyatlarla internet tanıtımı yapıldığını
biliyoruz. Pazarda var olmak ve ilerlemek için sadece iyi ürünlere
sahip olmanız artık yeterli değil. Dijital varlığınız iyi ürün
yaratmaz ama ürünlerinizin sektörde var olmasını sağlar. Diğer
şirketlerden ön planda olup, tercih edilmek için dijital
stratejilerinizi sürekli güncel tutmalısınız.
İnternette
her markaya yer olduğu gibi bu yeri sağlayan platformlarda çok.
İlk olarak şirketinizin vizyonuna uygun temel taşlar ile işe
başlamalısınız. Bu temeller; yeni trendlere uygun web siteniz,
sosyal medya araçlarınız ve optimizasyon çalışmalarınız.
Online
itibar oluşturma, tanıtım, müşteri memnuniyeti ve yeni
müşterilere ulaşmak aslında internet ile kolay; fakat etkin
kullanılamayan internet faaliyetleri boş efor ve zaman kaybı
demektir. Peki markalar interneti nasıl doğru kullanabilirler?
7
Adım
1- Şirketinizin
Kişiliği Aynı Kalmalı
Şirketiniz hangi
vizyondan, misyondan ya da felsefeden temellenmişse büyümesini
aynı faktörlerle gerçekleştirecektir. Şirketiniz neyse odur,
sahte ideolojilere bürünmeden gerçekliğinizi her dijital projede
ortaya koyarsanız; insanlar tarafından fark edilir olursunuz, güven
kazanırsınız ve diğer markalar arasından süzgeçten geçerek
tercih edilen olursunuz.
İnsanlar
önemsendikleri ve kendilerini mutlu eden platformlara yönelir.
Şirketlere artık takipçi sayısına göre değer verilmiyor;
önemli olan onlarla nasıl etkileşimde olduğunuz ve sizin onlara
ne kadar değer verdiğiniz önemseniyor. Önceleri televizyon,
sinema, radyo, dergi ve gazeteleri ile oluşturulmaya çalışılan
bu algılar, artık her mali ölçekli şirket tarafından
kullanılabilir internet ağlarına taşındı.
2- Dijital Pazarlama
Planınızı Hazırlayın
Teknoloji ve internet
sürekli değişen ve gelişen alanlar olmasına karşın siz yine de
yürüyeceğiniz çizgiyi belirlemeli, zaman planlaması yapmalı ve
uygulamalısınız. Böylelikle nereye varacağınızı
hesaplayabilir ve oluşabilecek tüm aksilikleri düzeltme öngörüsüne
sahip olabilirsiniz.
Planlama yaparken bir kaç soruya cevap vermeyi ihmal etmeyin;
Planlama yaparken bir kaç soruya cevap vermeyi ihmal etmeyin;
- Şirketimiz nerede?
- Nerede olmasını istiyoruz?
- Planlarımızı uygularken hangi internet araçlarını kullanmalıyız?
- Hedeflediğimiz noktaya hangi projeyle ulaşabiliriz?
- Planlanan süreçleri hangi yol haritasını izleyerek yapmalıyız?
Bu sorulara vereceğiniz
yanıtlar sizi hemen en tepeye çıkarmayacak elbette lakin;
ilerleyeceğiniz yolu çizmenizde yardımcı olacak. Sonrasında ne
kadar iyi projelerle ilerlerseniz bu adımlar sizi yükseltecektir.
3- Dijital Ağda Yer
Alırken Orijinal Olun
Dürüst kişiliğinizi
yansıtırken, hedefinizi bulun ve bu hedef için güven veren
projeler hazırlayın. Web sitenizi ya da sosyal medya projelerinizi
hazırlarken orijinal olun. Şirket kimliğini değiştirmeyin,
özellikle taklitten kaçının. Taklide sığınmak diğer
şirketler arasında kaybolmanıza neden olacaktır.
Özellikle içerik
hazırlarken özgün olmalısınız; özgün olmayan yazılar,
paylaşımlar hatta videolar sizi güvenilmez ve sıradan
algılanmanıza neden olacaktır. Özgün ve kaliteli içerik
özellikle arama motorlarında üst sıralarda yer almanızı
sağlayacak olgulardan biridir. Sosyal medyada insanların birbirine
aktarmak isteyeceği bilgi, yazı ve görseller paylaşmanız da
diğer faktör olacaktır. Sosyal medyayı en etkin kullanma yolu da
yıllardan beri budur ve değişmeyecektir.
4- Fırsatları
Yakalamak İçin Teknolojiden Yararlanın
Yenilikçi firmalar her
zaman tercih sebebi olurlar. İnsanlarda lider firma algısı yaratır
ve ihtiyaçlarına uygun olanı güvenli bir şekilde
karşılayabileceklerini düşünürler. Teknoloji nimetlerinden
yararlanan firmalar özellikle
- İnternet üzerinde ulaşımı kolay
- Yenilikçi yüze sahip
- Kullanıma elverişli siteye sahip
- Bilgilendirici webpage'leri (mini web siteleri) olan
- Aradığınızı bulduğunuz bloglara sahip
- Takip edilesi ve gündeme uygun içerik paylaşımlarını sosyal medyadan eksik etmeyen
- Responsive (mobil cihazlara uyumlu) web sitelere sahip
- E-bülten ve SMS ile iletişimde kalan
Gibi faktörlere önem
vererek bu konularda çalışmalar yaparlar, böylelikle internet
yüzlerine düzenli olarak gençleştirici maske uygularlar
diyebiliriz.
5- Web siteniz,
yazınız, projeniz hatta tiweetiniz bilgi koksun..
Tanıtım yaparken iki unsura ihtiyaç duyarsınız: ürün ve içerik. Yönetici panelinizi ister siz kullanın isterseniz ajansınız kullansın, önemli olan; doğru verilerle doğru bilgiye ulaştırmak. İçeriğiniz doğru iletilmezse ürününüz de doğru algılanmayacaktır. Müşterilerinizi etkileyemediğiniz gibi SEO uygulamalarında da hatalara neden olursunuz.
Siz kaliteli içerik
sağladığınızdan emin olun, sonraki adım içeriğin dikkat
çekmesi olacaktır. Eğer yardımcı bir ajans ile çalışıyorsanız
web sitenizi tasarlatırken ya da yenilerken, hatta sosyal medya
hesaplarınızı yönetmelerini istediğinizde şu unsurlara dikkat
edin;
- Şirketiniz ve hedeflerinizi net ifadeler kullanarak sınırlarını aktardınız mı?
- Doğru teknik bilgileri ulaştırdınız mı?
- Güncel ürün konularını zamanında ilettiniz mi?
- Çözüm ortaklarınızın ve rakiplerinizin bilgilerini paylaştınız mı?
- Hedef kitlenizin yeni ihtiyaçlarını ve ilgilerinin bilgilerini ulaştırdınız mı?
Haftalık ya da aylık
olarak bu sorulara cevap vererek uygulama yaparsanız, ajansınız
sizin adınıza interneti en etkin şekilde kullanacaktır.
6- Dikkat Çekin
Web sitenizde resmi anlatım yolları tercih edebilirsiniz, fakat sosyal medyada ve e- bülten uygulamalarında kuru anlatımlardan ziyade müşterilerinizin duygusal yanlarına dokunacak; mutluluk, görsel haz, gülümseten, acıktıran gibi paylaşımlar size yardımcı olacaktır.
Paylaştıklarınızın
daha fazla kişiye ulaşmasını ve akılda kalmasını istiyorsanız
hikayeleştirme yapmanız da önemli. Belirli temalar belirleyebilir
ya da örneğin sürekli eğitim dersi veren bir imaj
yaratabilirsiniz, şirket kişiliğinizin çizgisinde buna karar
vermelisiniz.
7- Her Duyuyu
Kullanın
Görüntü, ses ve yazı sizi dijital dünyada var edecektir. Görselin ön planda ya da yazıların ön planda olduğu bazen sesinde harmanlandığı mecralar size istediğiniz iletişi kurmakta büyük fayda sağlayacaktır. Bu duyumları aktarırken nerede, nasıl aktaracağınız hakkında biraz bilgi verelim;
Web Site
Web sitelerde, web
sayfası yayımlamak oldukça büyük bir emek isteyen, bazen yeni
yazılımları öğrenmeyi gerektiren bir iştir. Sizinde
müşterilerinizin kolay kullanabileceği bir siteye sahip
olmalısınız. Sadelikten yana olan ana temanızı daha sonra
iletişimde kalmak için süslemelisiniz. Yeni site yaptıracak ya da
sitesini yenilecek olanlar mutlaka mobil uyumlu site kullanmalı.
Artık müşteriler telefondan ya da tabletten özelliklere şirket
bilgilerine ulaşmakta.
Micropage
Mikro siteler daha çok
bilgilendirme ve SEO amaçlı kullanılmalı, bu siteler web site
ziyaretinizi arttıracak az zahmetli çok etkili çalışmalardır.
Facebook
Özelikle hayran
sayfanızın önemini ortaya çıkaran bu platformda görsellerle
süslenmiş ve sıcak tınılar taşıyan paylaşımlara yer
vermelisiniz. Blog, video, kampanya gibi tüm paylaşımlarınızı
da yine facebook paylaşımı haline getirebilmeniz çalışmalarınızın
etkileşimini artıracaktır.
Twitter
anında paylaşım anında cevap verebilme, kısa bilgilendirme duyurular için özellikle mobil kullanıcıların vazgeçilmezi, bu platform sizi sürekli hareketli kılacak ve sitenize enerji verecektir.
Instagram
Eğer görsel etkileşime yatkın ürününüz var ise fotoğraflarla ilgi çekebilir, kampanyalar oluşturabilirsiniz.
Bloglar
Blogların bir çok avantajı var ama en önemlilerinden biri; içerikleri günlük olarak değişip arttığı için insanların internette sizi arayıp bulmaları daha kolay olur. Seo çalışmalarına etkilidirler ve insanların onlarla ilgilendiği ve sürekli işinizin takipçisi olduğunuz algısını ortaya çıkarırlar.
Şirketinizin dijital
alanda var olma ve ses getirme sürecini kısa bir yol değil bir
maraton olarak görmeli ve emin hızlı ve planlı adımlarla
ilerlemelisiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder