Artık hiçbir işletmeci dijital
dünyanın mali getirisine karşı koyacak durumda değil. Ön görüsü
daha yüksek firmalar tüm pazarlama stratejilerini zaten dijital iş
hayatına taşımış durumdalar.
Bazı firmalar için tamamen dijital
adaptasyon kolay olmayabilir, fakat en azından dijital pazara uyumlu
bir web sitesi tüm firmalar için vazgeçilmez bir materyal.
1- Temel sağlam olsun.
Müşterilerin web sitenizi ziyaret
saatini ayarlayamazsınız. Bu neden ile sizin web siteniz günün
her saati doğru çalışan bir site olmalı. Öyle ki günümüzde
kullanıcılar saniyeler içerisinde sizden vazgeçip başka firmaya
yönelebilirler. Araştırmalar gösteriyor ki kalabalık görünüme
sahip, doğru çalışmayan ya da aradıkları unsuru hemen
bulamadıkları web sitelerine güvenmiyor ve 3 saniye içerisinde
başka firmaya yöneliyor. Düzgün performans sağlayan alt yapıya
sahip web site tasarımları ile bu sorunu ortadan kaldırabilirsiniz.
2- Müşteri müşteriye bakar.
Günümüzde bilgi kirliliğinin
oluşumundan ve herkesin dijital platformlarda yer almasına indeksli
olarak; müşteriler firmaların söylediklerine değil, diğer
kullanıcıların söylediklerine kulak asıyorlar.
Siz de video, yazı, blog vb.
şekillerde müşteri görüşlerine yer verebilir ya da sitede
müşteri yorumlarına yer verebilirsiniz. Bu unsurlar güven verir
ve tercih edilmenize olanak sağlar.
3- Görsel içerikleri ön plana
alın.
Video içerikler şimdilerde internette
en çok ilgi gören içerik türü. Video kullanıcıların daha çok
ilgisini çekmesinin yanı sıra arama motoru optimizasyonu konusunda
da avantaj sağlıyor. Ürün tanıtım veya kullanım videoları ya
da kullanıcıların video yorumlarını içeren videolar web
sitenizin etkisini ve dolayısıyla satışlarınızı artırabilir.
Ayrıca küçük çaplı da olsa fotoğraf ya da grafiiksel sunum,
bilgilendirici detaylar ya da proje anlatımları oldukça hatırda
kalmanızı sağlar.
4- Mobil kullanıcılar zirvede..
Artık kullanıcılar firma ile ilgili
ilk bilgiyi hemen mobil cihazlarından araştırıyor, sonrasında
ilgisini çeker ise konfor için masaüstü ve ya dizüstü
bilgisayarlara yöneliyorlar. E-ticarette de mobil satışların
etkisi hızla artmaya başladı. Bugün artık mobil cihazlardan en
uygun şekilde görüntülenmesini sağlayacak şekilde hazırlanmayan
web siteleri müşterilerini kaçırabiliyor. Bu nedenle web
sitenizin mobil uyumlu yani responsive bir şekilde tasarlanmış
olduğundan emin olmanızda gerekiyor.
5- Uluslararası düşünün
İnternetin sınırsızlık özelliği
dünyaya açılmanıza da olanak sağlıyor. Sizin hedef kitleniz
yurtiçi olabilir ama uluslararası pazarları gözden kaçırmamakta
fayda var. Eklentiler ile web sitenizi farklı ülkelerden gelecek
olan ziyaretçilerin kendi dillerinde içerik bulabileceği şekilde
hazırlayacak olursanız satışlarınızı da beklentilerinizin
ötesinde artırabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder