KEP Hakkında Şirketlerin En Çok
Merak Ettikleri
Nedir?
Kayıtlı elektronik posta (KEP),
ticari, hukuki yazışma ve belge paylaşımlarını delil niteliği
altında koruyan, elektronik posta sistemidir.
- Göndericisi görünen kişi/kuruluş tarafından gönderilip gönderilmediği,
- Alıcıya ulaşıp ulaşmadığını ve ne zaman ulaştığı,
- Alıcısı tarafından okunup okunmadığı ve
- İhtiyaç duyulması halinde elektronik postaya yeniden erişilebilmesi
hizmetleri sunar ve e-imza ile
kullanılmaktadır.
Bildiğimiz e-postalardan farklı
olarak delil niteliği taşımakla birlikte içeriğin kesinlikle
değişmemesini ve içeriği yasal geçerli ve güvenli olmasını
sağlamaktadır.
Sistem 20 yıl süreyle de bu delilleri
bütünlüğünü koruyarak saklamaktadır, fakat KEP hizmet
sağlayıcısı firmalar bu gönderileri okuyamaz ve kopyalayamazlar.
KEP Hesabı Kullanmak Zorunda mıyım?
Kayıtlı elektronik posta sistemine
ilişkin düzenlemelerde kullanıma ilişkin herhangi bir
zorunluluk bulunmamaktadır.
Ancak Elektronik Tebligat
Yönetmeliği’nin “Elektronik tebligat hizmetinden yararlanma“
başlıklı 7’nci maddesi uyarınca anonim, limited ve sermayesi
paylara bölünmüş komandit şirketlere, elektronik yolla tebligat
yapılması zorunludur.
Gerçek
kişiler ve diğer tüzel kişiler elektronik tebligattan isteğe
bağlı olarak yararlanır. Bu hüküm gereği, tebligat
göndermeye yetkili mercilerin ve sermaye şirketlerinin (anonim,
limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin) KEP
hesap sahibi olması zorunludur.
Faydaları
- KEP sistemi, bireyler ve kurumlara:
- Tarafsız yasal koruma sağlar:
Kayıtlı elektronik posta yasal kanıt olarak kullanılabilir. - Teslim etme ve okunma garantisi sunar:
Teslim edildikten 24 saat sonra alıcısı tarafından yasal olarak okundu kabul edilir. - Gönderiye müdahaleyi önler:
Gönderinin bütünlüğünü güvence altına alır, değiştirilmesi önler. - Zaman kazandırır:
Bilgi akışının hızlı ve güvenli ilerlemesini sağlar. Resmi ve ticari yazışmaların hızlanmasını sağlar. - Kullanım kolaylığı sunar:
Kurum ve bireyler, şahsen ulaştırılması gereken veya içeriğin bütünlüğünün korunmasını gerektiren işlemleri, TNB KEP ile bilgisayarındaki bir tuş ile kolayca yapabilir. - Maliyetleri düşürür:
Kağıt kullanımı, arşivleme, posta ve işlem maliyetlerinin düşmesini sağlar. - Çevrecidir:
Kağıt kullanımı ortadan kaldırır. Çevrenin korunmasında katkı sağlar. - Etik ve güvenilir çalışma ortamı sağlar:
Türkiye Noterler Birliği Vakfı’nın güven çatısı ve etik değerleri çerçevesinde ihtiyaç sahiplerine KEP hizmeti sunar.
KEP Ne İşe Yarar
KEP; elektronik ortamda yapılan her
türlü bildirim; ihtar, ihbar, başvuru, dilekçe, ticari taraflar
arasında yapılan yazışmalar, ihale, teklif, sözleşme
evraklarının paylaşımı, şirketlerin beyannameleri, fatura,
ekstre, talimat gibi gönderileri, anonim şirketlerin toplantı
çağırıları gibi bir çok farklı içerikli iletiyi karşı
tarafa ulaştırır.
Kurum içi ve kurumlar arası
yazışmalar, kamu kurumları ile özel sektör, kuruluşlar,
vatandaşlar (gerçek ve tüzel kişiler) arasındaki her türlü
yasal bildirim yapılmaktadır.
KEP Hesabı almak isteyenlerin
başvuru yapacakları firmalar ve alan (domain) adları
Kayıtlı Elektronik Posta hesabı
aşağıda isimleri listelenen Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet
Sağlayıcılarından temin edilebilir.
- Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel
Müdürlüğü (PTT) - Domain: hs01.kep.tr
- TNB Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet
Sağlayıcılığı ve Ticaret A.Ş.- Domain: hs02.kep.tr
- TÜRKKEP Kayıtlı Elektronik Posta
Hizmet Sağlayıcılığı ve Ticaret A.Ş. - Domain: hs03.kep.tr
KEP kullanmak için elektronik imza
almam gerekiyor mu?
Kayıtlı elektronik posta sisteminde
gönderim yapabilmek için elektronik imza sahibi olunması
gerekmektedir. Ancak sadece alıcı olarak KEP hesabını kullanacak
olan kullanıcıların elektronik imza sahibi olması
gerekmemektedir. Elektronik imza almak Elektronik Sertifika Hizmet
Sağlayıcılara başvurabilirsiniz.
Başvuru
Güvenli elektronik imza veya mobil
imza ile KEPHS merkezlerinin sitelerinden Online Başvuru
yapabilirsiniz. Fakat gerekli belgelerin KEPHS merkezlerine teslim
edilmesi gerekmektedir. Ücret karşılığında bazı KEPHS
firmalarının kayıt yetkilileri aracılığı ile de işlem
yaptırabilirsiniz.
Fiyat
KEP hesabı maliyetleri KEPHS’ler
arasında farklılık gösterebilmektedir. Fiyat listeleri
KEPHS’lerin internet sayfalarından duyurulmaktadır. Net ücret,
kampanya ve tarifeler hakkında bilgi almak için;
PTT-KEP
Ücretlendirme:
http://pttkep.gov.tr/ucretler.php
TNB-KEP
Bireysel:
http://www.tnbkep.com.tr/cozumlerimiz/bireysel/
Kurumsal:
http://www.tnbkep.com.tr/cozumlerimiz/kurumsal/
TÜRKKEP
Kampanya:
http://www.turkkep.com.tr/kampanya/
Tarifeler:
http://www.turkkep.com.tr/kep-hizmetleri-tarifesi/
Kaynaklar:
btk.gov.tr, pttkep.gov.tr, turkkep.com.tr, tnbkep.com.tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder