2 Ağustos 2013

Satış Küpü Nasıl Olunur?


Artık satışı öğrenmek için onlarca kitap okumanıza gerek kalmayacak. Satış Küpü eğer okuduklarınizı uygulama kararlılığını gösterebilirseniz sizin de hayatınızı değiştirebilir.

Satış Küpü kitabı temelde 3 ana bölümde kurgulanıyor.

Bu bölümlerin ilki temel satış yetkinliklerini, ikincisi; satışın demografisini, üçüncüsü ise pazarlama temelli satış tekniklerini inceliyor. Temel satış yetkinlikleri; “Taktik Satış” ile başlıyor. Bu bölümde satıcılara, müşterinin güvenini nasıl kazanabilecekleri, müşteri ihtiyaçlarını nasıl tespit edebilecekleri öğretiliyor. Bu amaçla soru sorma teknikleri anlatılıyor ve müşterinin olası itirazlarını nasıl çözümleyebilecekleri gösteriliyor. Taktik satış kapsamında, müşteriden nasıl randevu alabilecekleri ve müşteri ziyaretlerinin nasıl yapılması gerektiği gösteriliyor. Satış kapama konusu da taktik satışın olmazsa olmaz bölümlerinden birisi. Temel satış yetkinlikleri bölümünün devamında “Değer Satmak” kavramından bahsediliyor ve satışın fiyatla ilgili olmadığı, müşteriye sunulan değerle ilgili olduğuna dair örneklere yerveriliyor. Temel satış yetkinlikleri; vücut dilinin kullanımı ve kişisel imaj konularını da derinlemesine inceliyor ve satıcılara görselliğin ve hareketlerinin müşterilerle iletişim kurmaktaki önemi anlatılıyor. Her satıcının hakim olması gereken “İkna Teknikleri” ile temel satış yetkinlikleri tamamlanmış oluyor.İkinci kısım, satışın demografisini içeriyor ve bu bölümde kadın, erkek, yaşlı ve çocuklara hitap eden satış teknikleri öğretiliyor. Kadın erkek davranışlarındaki farklılıklar ve bu farkları gözeterek satışların nasıl arttırılabileceği örnekleniyor. Tekip eden bölümlerde ise, yaşlılar ve gençlerin kendine has özellikleri inceleniyor ve bu segmentlere satış yapabilmenin sırları ortaya konuyor. 

Kitabın en ilginç bölümü ise, Kürşat Tuncel’in kendi buluşu olan prim-performans sistemini anlattığı “Primle Satış” bölümü. Bu bölümde satıcıların hedef bazlı olarak nasıl yönetilebileceği ve nasıl ödüllendirilmesi gerektiği anlatılıyor. Aynı zamanda kitapla aynı adı taşıyan SATIŞ KÜPÜ şirketinin yürüttüğü projelerde kısa sürede büyük satış artışları sağlamasının arkasındaki sırrı öğreniyoruz bu bölümde. Kitapta yeralan diğer konular “Pazarlık Stratejileri” ve “Fiyatlama”. Kürşat Tuncel bu kitabı okumakla satış hakkında birçok farklı kitap okumanıza gerek kalmayacağını iddia ediyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder