13 Ağustos 2014

Herkesin Dilinde Mini Web Siteler

Peki nedir bu micro web page?

Günümüzde oldukça sık duyulan micro web page terimini yeni duyuyor olsanız da, aslında yeni bir uygulama değil. Bir çok markanın bu mini siteleriyle daha önce karşılaştınız.

Şirketlerin ana web sitelerinin haricinde ürün, hizmet, etkinlik, sosyal içerik lansmanı yaptıkları bu siteler farklı alan adlarıyla minik minik sayfalardan oluşur, lakin içleri oldukça doludur; tam olarak hedefe yönelik, açıklayıcı ve arama motorlarında çok etkililerdir.



Neyi lanse edeceksiniz?

Şirketiniz için doğru bir parçalama yöntemi uygulamalısınız. Artık ana web sitelerinin sadeliği ve kolay kullanımından memnun kalan müşterileriniz için web sitenizdeki ürün, hizmet başlıklarından yola çıkarak mini web sitenizin konusunu belirlemelisiniz. Belirlediğiniz konuyla ilgili detaylı açıklama ya da bilgilendirme içeren micro web page oluşturulmalıdır. Lanse edilmesi gereken konuyu belirlerken de dikkatli davranılmalı, ancak standart çizgilerin dışına çıkarak farklı projeler üretebilir ve daha çarpıcı hizmet vererek ilgi çekebilirsiniz.

Örneğin ürün çeşidiniz çok olabilir, web sitenizdeki kısıtlı ürün açıklamalarını baz alarak, mesela 5 ürün için ayrı ayrı teknik, yorum, bilgilendirme, çözüm, pratik bilgi sunan sayfalar oluşturursunuz. Çarpıcı içerik için micro siteyi facebook sayfası gibi düşünerek ilgi çekici bir projeyi detaylı organizasyonlar ile yansıtabilirsiniz.



Oluşturulması

1-Konu belirlenmelidir.

Hedef alacağınız müşteri kriterlerini belirleyerek, bu müşterilerin ihtiyaçlarına, ilgisini çekmeye ve tabiri caizse iş görür olmaya odaklanmalısınız. Konuyu belirlediğinizde uygun domain adı ortaya çıkacaktır.

2-İçerik hazırlanmalı.

Belirlenen konuda, üründe ya da projede uzman kişilerden, bilgi depolarından, internetten, ürün teknik bilgilerinden toplayabildiğiniz tüm dokümanları dosyalamalısınız. Dosyalamadan sonra içerik yazımında uzman bir kişi tüm bilgileri faydalı bir içerik haline getirmeli.

3-Görsel hazırlık yapılmalı.

İçeriğinize uygun kaliteli görseller kullanılmalıdır. Ürün lansmanı yapılacak ise; ürünün değişik fotoğraflarına yer verilmeli, var ise uygulamalı örnekler sunulabilir. Hizmet ile ilgili görsellerde müşterileriniz ile fotoğraflar kullanabilirsiniz. Etkinlik, kampanya, sosyal bir paylaşımda amaca yönelik ve faaliyetlerin görüldüğü fotoğraflar olabilir.

Not: Tüm micro web pagelerde ortak olarak logonuza uygun renkte tasarım daha iyi görüntü verecektir.




Sonuçları

1-Özellikle belirlenmiş konular olduğu için SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) açısından daha başarılı sonuçlar elde edersiniz. Çeşitli arama kriterlerinde daha fazla şirketinizin daha fazla web sayfası oluşturulmuş olacaktır.

2-Tek ürün, hizmet, aktivite insanların aklında daha kolay yer etmenize olanak sağlar.

3-Marka açısından güven, kalite, memnuniyet teşkil eder ve insanların gözünde imajınız yükselişe geçer.

4-Tanıtımlarınızı kolaylaştırır, sade sunum ile müşterilerinizle direkt etkileşime geçersiniz.

5-Sosyal medyanızı hareketlendirmede yardımcı rol oynar.

6-Yeni müşteri kazanımında oldukça etki rol oynamaktadır.

Micro web page çalışması düşünüyorsanız; bilgilenme ya da uygulama için Localveri'ye. 444 35 72 no'lu numaradan, destek@localveri.com.tr mailinden ulaşabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder